Saturday, 9 April 2011

PETRONAS perkenal petrol teknologi F1

PETRONAS Dagangan Bhd, pemasar produk petroleum terbesar Malaysia dengan penguasaan pasaran sebanyak 43 peratus, akan melancarkan petrol berasaskan teknologi F1 terbarunya Sabtu ini.

Pengarah Urusan dan Ketua Eksekutifnya, Amir Hamzah Azizan, berkata produk baru untuk enjin komersil itu adalah bukti mengenai komitmen pelaburan Petronas dalam membangunkan bahan api berkualiti tinggi.

"Pelancaran produk baru itu akan membantu merangsang penguasaan pasaran bagi mengisi tempat Shell dalam pasaran runcit dalam tempoh dua hingga tiga tahun akan datang," katanya kepada media pada majlis penyampaian hadiah uta- ma ‘Petronas Road To Rewards’, di Kuala Lumpur, semalam.

Amir Hamzah berkata, Petronas Dagangan juga memperuntukkan RM350 juta untuk perbelanjaan modal bagi tahun kewangan berakhir 31 Disember 2011 bagi meningkatkan penguasaan pasaran dalam operasi peruncitan.

Syarikat itu juga akan terus membangunkan program berasaskan ganjaran yang membolehkan pelanggan setianya menikmati keistimewaan menjadi pelanggan.

Ia kini mempunyai dua juta anggota menerusi program kesetiaan kad Petronas Mesra, dengan lebih 1.6 juta adalah anggota yang aktif.
Pada majlis itu, Amir Hamzah menyampaikan hadiah kepada 30 pelanggan Petronas yang bernasib baik daripada empat juta pengguna yang mengambil bahagian dalam promosi tiga bulan yang berakhir pada 15 Februari.

Tiga pemenang hadiah utama membawa pulang RM100,000 seorang, 12 pemenang hadiah berikutnya membawa pulang RM20,000 seorang dan 15 yang lain masing-masing memenangi RM10,000.

Sejumlah 7,940 pelanggan yang membuat belian minimum RM30 mendapat manfaat daripada daripada kempen itu, kata Amir Hamzah. – BERNAMA